Jdi na obsah Jdi na menu
 


peugeot

 Historie automobilky Peugeot začíná jako pohádka. Kdysi dávno, v roce 1766, jedna mlynářská rodina zakládá ve vesnici Vandoncourt v severovýchodním francouzském kraji Montbéliard mlýn na obilí. Více něž čtyřicet let se Peugeotové, jak se ona rodina jmentuje, věnují mletí obilí. Teprve v roce 1810 zahajují postupnou přestavbu svého mlýna na tehdy atraktivní výrobu za studena válcované oceli. O čtrnáct let později již jejich továrna se 70 zaměstnanci vyrábí přes 100 kg kvalitní oceli denně a značka Peugeot Fréres, kterou od roku 1850 symbolizuje znak lva, se stává synonymem vysoké kvality.

Všechny výrobky bratří Peugeotů z nejkvalitnější lité oceli od té doby nesou znak lva jako pečeť kvality, zatímco na ostatních výrobcích - nástrojích pro práci s dřevem, sekáčcích na maso, klenotnických kladívkách, mačetách, mlýncích na kávu a na koření i na pérech do krinolín - lze najít řadu dalších symbolů: půlměsíc, kometu, veverku či slona. Všechna tato označení i šíře sortimenetu svědčí o jediném - produkce továrny bratří Peugeotů je tak rozsáhlá, že se stěží najde jediný Francouz, který by nepoužíval alespoň jeden z jejich výrobků.

Zlom v historii nastává v roce 1882, kdy společnost Peugeot Fréres vyrábí pod značkou Grand Bi první bicykl. Posedlost nově objevenou mobilitou vede pány Peugeoty k zahájení sériové výroby jízdních kol a firma se pomalu, ale nezadržitelně vydává směrem, který ji v budoucnu proslaví po celém světě.
Výrobu bickylů následuje v roce 1889 parní tříkolka Serpollet - Peugeot, která se veřejnosti poprvé představí na Světové výstavě v Paříži. Vzápětí z bran továrny Peugeot vyjíždějí první automobily s benzínovými motory a v roce 1896 zakládá Armand Peugeot společnost pro výrobu automobilů s názvem Société Automobiles Peugeot. Vše je dokonáno a za první čtyři roky brány podníku opustí rovných 500 vozidel.

 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář