Návštěvníci německého autosalonu IAA v roce 1965 nemohli uvěřit svým očím: Přímo uprostřed stánku automobilky Opel zářilo nádherné dvoumístné kupé Experimental GT, které vůbec nevypadalo na to, že je dílem evropského výrobce populárních rodinných vozů.
Na nekonečné dotazy, zda se tento vůz dostane do sériové výroby, mluvčí automobilky Opel jasně odpovídali:
„Ne, prototyp Experimental GT je pro nás pouze vysoce výkonným zkušebním vzorkem, na kterém si ověřujeme některé konstrukce a prvky. Na zkušebním okruhu Opelu v Dudenhofenu například na prototypu Experimental GT testujeme chování motorů a zavěšení při velmi vysokých rychlostech.“
Uplynuly však pouhé tři roky a na autosalonu IAA 1968 se opět objevil model GT, tentokrát však už dotažený do stádia připraveného pro zavedení do sériové výroby. Dokončení vývoje a testování modelu GT trvalo pouhé tři roky, což byla mimořádně krátká doba.
Na krátkém vývoji se pozitivně projevily zkušenosti Opelu s tzv. modulární montáží. Celá podvozková platforma a zadní tuhá náprava s Panhardskou tyčí a podélnými vodicími rameny, odpérovaná vinutými pružinami, pocházely z modelu Kadett B, stejně jako přední náprava s příčným listovým perem.
Zákazníci mohli volit ze dvou motorů: Čtyřválce 1,1 l o výkonu 60 koňských sil, pocházejícího z modelové řady Kadett, a většího čtyřválce 1,9 l o výkonu 90 koňských sil z modelu Rekord.
Při uvedení modelu Opel GT se nenechali zahanbit ani kreativní pracovníci, kteří měli na starosti reklamní kampaň. Nový model uváděl slogan „Jenom létání je příjemnější“ a velmi pozitivně byly přijaty i plakáty a celostránkové inzeráty, na kterých bylo vytištěno:
„Whoooaamm! Whoooaammmm!! Rrrrrrrrrrrooooooooooooooooooooooooorrrrrrrrrr!!!! To je zvuk Opelu GT!“
Skvělé jízdní vlastnosti Opelu GT jej dostaly opět do středu pozornosti motoristů celého světa. Také konstruktéři Opelu si zvolili model GT pro zabudování vznětového motoru, když připravovali rekordní vytrvalostní jízdu.
Na rychlostní dráze testovacího okruhu v Dudenhofenu překonal Opel GT poháněný novým vznětovým motorem, určeným pro model Rekord, dva světové a celkem čtrnáct mezinárodních rekordů!
Opel GT se zasloužil ještě o jednu senzaci – to když se o dva roky dříve objevil na závodním okruhu Hockenheim Opel GT poháněný elektrickou energií, který během náročných testů ustavil šest nových světových rekordů.
V sedmdesátých letech Opel určoval uvedením modelu Ascona standardy celé střední automobilové třídě. Tento model úspěšně pokračoval v tradici sportovních modelů Opel.
Are you 18? Come in and don't be shy!
(loveawake.ru, 7. 3. 2022 13:31)